OT: Czym monitorujecie serwery?

Marek Guevara Braun mguevara at pld-linux.org
Thu Feb 9 22:43:52 CET 2012

W dniu 8 lutego 2012 14:11 użytkownik Jacek Osiecki <joshua w hybrid.pl> napisał:

> To że monitorować można to wiem. Chodzi o to, że nagios może tylko
> powiedzieć że coś się stało (lub dzieje), natomiast pełny monitoring jaki
> się robi np. przy użyciu cacti pozwala na dokładną analizę.
> Przykład: przestaje działać strona WWW. Nagios nas o tym poinformuje,
> zobaczymy że było OK i jest CRITICAL, ew. jakiś WARNING po drodze. Nawet
> jeśli inne testy (mysql, obciążenie dysków, ramu) miały po drodze warningi
> nadal jest to korelacja 0/1. Nie wiemy nic o tym czy np. ilość zapytań do
> mysqla nagle wzrosła o 300% czy rosła aż do punktu X gdzie został
> [...]

Pluginy nagiosowe mogą (i niektóre to robią) zwracać tzw. performance
data i mogą być to właśnie informacje na temat quality typu
tranzakcje/s, wartość load, zajętość pamięci czy cpu. Performance data
jest zwracane w tekście opisowego wyniku plugina po | - dokumentacja
http://nagios.sourceforge.net/docs/3_0/perfdata.html

Wykresy a'la Cacti z danych performance robi np. PNP4Nagios
http://sourceforge.net/projects/pnp4nagios/

Pozdrawiam,
Marek