Jak pogodzic collectd z bindem?

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Tue Feb 21 09:37:19 CET 2012

On Tue, Feb 21, 2012 at 01:33:14 +0100, Jacek Osiecki wrote:

> Chciałbym mieć zainstalowane działające collectd (czyli 4.x a nie 5.x
> które ma zepsuty m.in. moduł do apache'a) i binda. Niestety, nie ma
> takiego binda który z jednej strony by działał ze starymi mysql-libs
> z serii 5.1 oraz z nowym heimdal-libs.

A mówią, że to tylko ja narzekam. Instalacja dwóch mysql-libs nie
wystarcza?

> Nowego heimdal-libs (z libgssapi-3) wymaga w połączeniu z zależnościami
> jakieś pół systemu, nie da się też zainstalować równolegle starego i
> nowego heimdal-libs bo są konflikty.

Tylko tyle wywalczyłem - ale teraz i tak konfliktuje zaledwie parę
plików; z praktyki powiem, że zazwyczaj udaje się sforsowanie tego
układu (tj. nowe zainstalować na stare), a czasami działa upgrade
heimdal-libs i dorzucenie tylko z ręki libów w wymaganych wersjach ze
starej. Nie próbuję tylko linkowania z nowej wersji do starej, bo to mi
się raz posypało niemile.

> Czy jedyną opcją na uruchomienie binda jest przebudowanie go ze starymi
> heimdal-libs lub przebudowanie collectd-4.10 z mysql-5.5?

Jak już przebudowujesz, to po prostu --without kerberos. Tego gówna w
PLD używa zapewne 5 osób na krzyż, a zatruwa życie wszystkim. Marzy mi
się lib-zaślepka, który dostarcza wszystkich symboli z wybranej
biblioteki, ale nie zawiera żadnego zbędnego kodu...

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>