Problem z odmontowaniem / przy wylaczaniu komputera.

Łukasz Maśko ed at yen.ipipan.waw.pl
Fri Jan 6 15:40:43 CET 2012

Dnia piątek, 6 stycznia 2012, fi9o napisał:
> Jak w temacie, czy ktos ma podobny problem, ze przy wylaczaniu systemu
> nie / nie zostaje poprawnie odmontowany poniewaz jest uzywany?
> Po ostatniej wiekszej aktualizacji jaka przechodzilem gdzie byl
> aktualizowany SysVinit, rc-scripts, setup i cos jeszcze raczej nie
> zwiazane z problemem zaczelo sie tak dziac.
>
> Jakies pomysly?

Nie wiem, czy to to, ale mnie zastanawia, dlaczego mount zwraca mi takie coś
(dwie pierwsze linijki):

$ mount
rootfs on / type rootfs (rw)
/dev/hda2 on / type ext3
(rw,noatime,errors=continue,commit=5,barrier=0,data=writeback)
[...]
przy czym df zwraca takie coś (też pierwsze 2 linie):

$ df
System plików     1K-bl    użyte dostępne %uż. zamont. na
rootfs         10278336  7711428  2462488  76% /
/dev/hda2      10278336  7711428  2462488  76% /
[...]

Czyli mam dwa "cosie" podmontowane jako /, przy czym nie wiem po co jest
rootfs. Czyżby coś było nieodmontowane w initrd? Nie zastanawiałem się nad
tym, bo mi to nie przeszkadza, ale może tutaj trzeba szukać odpowiedzi na
twoje pytanie?