systemd (Re: mksh exec bug.)

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sun Jan 15 19:15:18 CET 2012

On Sun, Jan 15, 2012 at 18:51:03 +0100, Pawel Golaszewski wrote:

> Dobra - to ja się popytam w tym temacie:
> 1. Jak jest z działaniem systemd jako init w vserverze?

Nie wiem, nie używam. Będę testował w LXC, ale to kiedyś kiedyś.

> 2. Jak jest z konfiguracją interfejsów sieciowych?

Jeśli nie chcesz podawać zwyczajnej sekwencji poleceń do uruchomienia,
to możesz tak:

http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/packages/systemd/network.service
http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/packages/systemd/ifup@.service
http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/packages/systemd/network-post.service

Dodatkowy bonus jest taki, że to też się zrównolegla (trzeba zadbać o
zależności interfejsów typu VLAN, bridge, tunel). Być może trzeba
powyższe jakoś poprawić jeszcze (chyba tylko ja tego używam), albo po
prostu zajrzeć do sąsiedniego ogródka, jak to inni robią.

> 3. Jak jest z meta-konfiguracjami, które mamy w /etc/sysconfig?

EnvironmentFile=-/etc/sysconfig/nazwa i masz dostęp do zmiennych. Czyli
z grubsza tak samo.

Skrypty SysV zachowujesz tylko do zadań innych niż start/stop/re*, np.
inicjalizacja bazy danych. AFAIR w poprzednim wątku nie było ustalone co
robić z logrotate (gdzie jest wprost wołane np. service nazwa reload).

Już teraz można by też myśleć o zastąpieniu tym crona oraz rc-inetd.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>