journal w systemd (Re: mksh exec bug.)

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sun Jan 15 20:12:31 CET 2012

On Sun, Jan 15, 2012 at 19:53:40 +0100, Pawel Golaszewski wrote:

> Chodzi mi o dodawanie tak dziwnych ficzerów jak journal. To jest
> kontrowersyjne i nie dziwię się, że wieeelu osobom to się nie podoba.
>
> Ja rozumiem jakby w pierwszym podejściu zintegrował sysloga, a potem to
> rozbudował do (opcjonalnego) journala... ale w takiej postaci?

Nie wiem czy można było zintegrować sysloga, bo jeden z nich był wyłączany w
momencie startu takiego normalnego (np. syslog-ng), a drugi pozostawał.

Zauważ ponadto 2 rzeczy:
1. to jest wydanie testowe,
2. to nie jest wbudowane w samą binarkę systemd, lecz jest osobnym
unitem, którego wcale nie musisz uruchamiać (obecnie jest naście takich
binarek, np. readahead).

Nie do końca rozumiem czepiania się nowych rzeczy, które są opcjonalne.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>