Re: Migracja serwisów SysV -> systemd

Bartosz Świątek shadzik at gmail.com
Tue Jan 24 12:26:04 CET 2012

W dniu 20 stycznia 2012 13:26 użytkownik Tomasz Pala <gotar w polanet.pl> napisał:

> Co tam kdm, sprawdzał ktoś jak się zachowa ssh?

A ja mam takie pytanie.
Dlaczego skrypty systemdowe, są paczkowane w podpaczki -systemd?
Jakie to ma zalety?

Jesli dobrze rozumiem, to zawiera to tylko pliczki init dla systemd,
które ważą ~nic. Robiona jest podpaczka, żeby RPM miał jeszcze więcej
roboty grzebiąc po swojej bazie. Jako admin, trzeba np. przy migracji,
pamiętać żeby sobie zainstalować te podpaczki do każdej usługi jaką
się ma żeby w ogóle wystartowała, albo inaczej nie wystartuje lub
wystartuje w trybie kompatybilności z sysV, tak?

Moja propozycja to wrzucać to do normalniej paczki głównej tak samo
jak skrypty sysV, bo przecież to niczemu nie przeszkadza, a i sprawa
migracji jest załatwiona, bo trzeba tylko systemd zainstalować i nie
trzeba pamiętać o tych podpaczkach. RPM też jest szczęśliwy, że nie
musi bzdurami się zajmować.