Re: Migracja serwisów SysV -> systemd

Bartosz Świątek shadzik at gmail.com
Tue Jan 24 13:26:41 CET 2012

W dniu 24 stycznia 2012 13:11 użytkownik Jacek Konieczny
<jajcus w jajcus.net> napisał:

> Już usłyszałem wyjaśnienie: %post w paczkach -systemd wymaga teraz
> zainstalowanego systemd, jakby to było w głównej paczce, ten kod nie
> wykonałby się, jeśli systemd będzie zainstalowany później.

Czy to jest jakas baza systemdowa? Ze systemd wie ze zarejestrowaly
sie u niego takie a siakie uslugi? Czy da sie ta baze manipulowac?
Bo wyobrazam sobie pare lepszych rozwiazan.

1)
Instalowac wszystko jak leci, jesli nie ma zainstalowanego systemd to
sie najwyzej %post i %preun nie wykonaja (gracefully). Instalacja
systemd wykrywalaby sobie sama w %post juz zainstalowane uslugi i je
rejestrowala u siebie

2)
Instalowac wszystko jak leci majac zainstalowany wlasnie jakis pakiet
tworzacy ta baze, czy te symlinki potrzebne systemdowi. A instalacja
systemd juz nic nie robi i widzi ze uslugi sa juz "zarejestrowane" u
niego.

3)
Jeszcze jakas inteligentniejsza metoda ktora akurat teraz nie zostala podana.