kernel-{headers,module-build}: config-dist / .config

Pawel Sikora pluto at agmk.net
Tue Jan 24 14:16:57 CET 2012

On Tuesday 24 of January 2012 12:52:33 Tomasz Pala wrote:

> Żadnych bcondów tam nie ma już?

bcondy w makrach rpma sa, ale:

- with_smp, martwe (patrze pod katem pld-th).
- with_up, martwe.
- with_dist_kernel, imho przekombinowane w obecnej postaci,
  bo jesli juz ktos buduje swoj kernel w /usr/src/linux%{_alt_kernel},
  to ma tam .config, a nie specjalny config-nondist tylko po to,
  zeby dogodzic makrom, ktore i tak go musza na .config przerobic.

jak dla mnie .config + %{_alt_kernel} jest dobre i wystarczajace.

> A to nie tak, że robi się 5 linków w katalogu ze źródłami i działa? Bo
> ja zawsze w ten sposób buduję pakiety z modułami na swoim kernelu.

same symlinki nie wystarcza, zeby na pakietach pld zbudowac zewnetrzny modul
tak jak to owe moduly robia najczesciej, czyli przez gole 'make'.
na chwile obecne trzeba sie udac do /usr/src/linux, podlinkowac config-dist->.config,
kliknac 'make scripts' i wtedy 'make' odpalony przez zewnetrzny instalator modulu
sie udaje.