Migracja serwisów SysV -> systemd

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Wed Jan 25 08:40:34 CET 2012

On Wed, 25 Jan 2012, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> Mi się to rozwiązanie podoba najbardziej. Świadoma migracja przez
> administratora i świadome aktywowanie usług pod systemd.

To jest bardzo kiepski pomysł. Bo jak kiedyś SysVinit wyleci to
dostaniesz system w którym nic się nie uruchamia, albo będziesz musiał
poprawiać milion pakietów, żeby włączały usługi systemd.

Najlepszym rozwiązaniem jest R:systemd-units i (warunkowe) włączanie usług
systemd w post, np coś w stylu:

if init = /sbin/init
chkconfig --list <service> | grep -qs on && %systemd_post <service>
else
%systemd_post <service>
fi

Prościej jest wyłączyć pojedyncze, niechciane usługi niż włączać
wszystko.