Migracja serwisów SysV -> systemd

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Wed Jan 25 09:17:39 CET 2012

On Wed, Jan 25, 2012 at 08:24:28 +0100, Pawel Golaszewski wrote:

> Przeczytaj jeszcze raz: w zależności od kolejności instalowania dostaniesz
> zupełnie inaczej działający system.

W jaki niby sposób? Konkretnie - bo nie widzę takiej możliwości.

> Jaki sens ma wogóle wydzielenie units do osobnego pakietu?

W momencie tego podziału reszta pakietu zastępowała całego inita. Później
dopiero wydzieliłem 'compat' (tj. /bin/init oraz towarzyszące symlinki)
i teraz jedyne uzasadnienie units to właśnie R/S w demonach.

> Jeżeli nie masz jakiejś procedury przejścia konfiguracji chkconfiga to ten
> temat nie istnieje (proszę, nie mów o ręcznym grzebaniu, to można zrobić
> na 1-2 maszynach).

No właśnie - wariant 2 i 3 możemy sobie od razu odpuścić, bo zawiodą i tak.
Robota głupiego - szczególnie zważywszy na charakter PLD.

> Bo nigdy nie będzie. 100% automatyczne przejście nie jest chyba możliwe,
> fedory i inne też chyba tego nie obsługują...

Oni mają prościej - od powiedzmy FC15 jest systemd (jest punkt
migracji), no i oni nie są tak elastyczni dla indywidualnych
konfiguracji, jak stara się być PLD.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>