Re: Migracja serwisów SysV -> systemd

Bartlomiej Zimon uzi18 at o2.pl
Wed Jan 25 09:37:23 CET 2012

Dnia 25 stycznia 2012 8:31 Arkadiusz Miśkiewicz <arekm w maven.pl> napisał(a):

> Mi się to rozwiązanie podoba najbardziej. Świadoma migracja przez
> administratora i świadome aktywowanie usług pod systemd.

+1

Aktualnie systemd po zainstalowaniu podnosi minimum systemowe + co uda mu sie z kompatybilnosci SYSV + siec (onboot)
Ktos kto migruje sobie na systemd powinien teraz sprawdzic ktore uslugi np. sie nie podniosly/nie dzialaja itp.
Ewentualnie doinstalowac paczke -systemd uslugi ktora nie wstala i ja zrestartowac, podniosla sie albo nie.
systemd-journal pomaga w tym i innych problemach. Docelowo mozna wrzucic to pozniej do paczki glownej z Obsoletes.

Zasadniczo jestem z systemd na desktopie zadowolony, nie odpowiada mi jeszcze ze NetworkManager do polaczen
automatycznych dodaje ONBOOT=yes przez co rc-scripts/systemd probuje wszystkie po kolei podniesc.
imho powinien do tego uzyc jakis inny znacznik - zobacze czy da sie do tego jakas latke zrobic.

Do filesystem trzeba dodac /etc/hostname, a w samym rc-scripts dodac drukowanie hosta do /etc/hostname
albo zaczac korzystac z tego w rc-scripts co chyba jest lepsze.

Aktualnie problemem jest zasadniczo u nas to ze nie ma feedbacku co sie nie podnosi co poprawic.
Dyskusja ta powinna byc o dzialaniu i problemach. Pozniej wypracujmy sobie model gdzie ostatecznie co ma sie znalezc.

Pozdrawiam
Bartlomiej Zimon