Migracja serwisów SysV -> systemd

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Wed Jan 25 11:02:47 CET 2012

On Wed, Jan 25, 2012 at 10:39:33 +0100, Jan Rękorajski wrote:

> A jak będę chciał zainstalować nowy system to będę musiał dzielnie
> dłubać i każdą usługę włączać ręcznie? Nie dziękuję, w takiej sytuacji
> to można sobie wogóle darować.

To sobie najpierw zainstalujesz systemd-units i wszystko się samo
aktywuje.

> Nowy unit też można wytestować. A jak się zmienia init zdalnie, nie
> mająć jakiegoś LOM, to jest kompletna jazda bez trzymanki.

Nie, czemu? Już wspominałem, że jest to teraz rozdzielone i można
spokojnie testować z init=/sbin/systemd, wystarczy mieć zdalny reseter
(choćby na telefonie, IPMI nawet bez SOL, zarządzalna listwa zasilająca itp.).

> Nowe systemy też instalujesz zdalnie?

Tak, lokalnie nie instalowałem systemu od hoho.

> Przeczytałeś tek kawałek shella który podrzuciłem? Chodzi o to żeby
> usługę systemd:
>
> - włączyć o ile jest włączona usługa SysV
> - jeżeli nie ma usługi SysV to włączyć (tak jak teraz dla usług SysV)
> - przy upgrade usługi systemd nie zmieniać stanu

To ja tylko poproszę o obsługę czegoś w stylu AUTOMIGRATE2SYSTEMD=no w
/etc/sysconfig/rpm do tego shella i jak dla mnie może być. Czyli wariant
1 z R: systemd-units, a przejście do wariantu 0 konfigurowalne explicite.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>