CVS down - git migration

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Wed Jul 25 12:56:43 CEST 2012

On Wed, Jul 25, 2012 at 12:43:57PM +0200, Paweł Gołaszewski wrote:
> Nie znam git-a (jeszcze), ale chyba każdy commit jest atomowy i ma swój
> identyfikator, right?

Tak. Ale może być dostępny z kilku różnych branchy.

> I ma jakiegoś rodzica, też z jakimś identyfikatorem, right?

Co najmniej jednego rodzica (merge commit ma co najmniej dwóch)

> Wydaje mi się, że wystarczy wygenerować id ze wzorca:
> packages.kernel.ID w git.pld-linux.org

O ile tylko jeden mail będzie wygenerowany dla tego jednego commita. Nie
wiem na ile nasz skrypt mailujący nad tym panuje, ale można sobie
wyobrazić, że ten sam ID pojawi się więcej niż raz. Wtedy którykolwiek
element przetwarzający te maile po drodze może uznać to za duplikat
i odrzucić, nawet jeśli treść byłaby inna.

Trzeba przeanalizować takie przypadki i stwierdzić:
- czy rzeczywiście może dwa razy być wysłany mail z tym samym commitem
– czy takie maile będą w jakiś inny sposób odróżnialne

> A w references wrzucić powiedzmy 5-10 poprzednich msg-id, które i wiadomo
> i tak z historii git.

Jeden commit może mieć więcej niż jednego rodzica, a takich kwiatków w
References RFC 2822 nie zaleca („Therefore, trying to form a
"References:" field for a reply that has multiple parents is discouraged
and how to do so is not defined in this document.”). Za to więcej niż
jeden parent w 'In-Reply-To' jest tam explicit wymienione…

> To powinno chyba zadziałać, right?

W większości wypadków, prawdopodobnie dla wielu MUA…

Pozdrowienia,
        Jacek