Git migration: changelog format.

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Sat Jun 23 15:20:35 CEST 2012

On Sat, Jun 23, 2012 at 01:37:11PM +0200, Paweł Sikora wrote:
> nasunelo mi sie jeszcze jedno przemyslenie co do formatowania changeloga w nowym repo.
> proponuje, aby changelog zawieral w pierszym wierszu krotki opis zmian, pozniej wiersz
> odstepu i ewentualny obszerny opis jesli takowy jest potrzebny.

To chyba oczywiste – tak właśnie się korzysta z GITa… znaczy się, nie ma
technicznych przeciwwskazań, żeby w commit-logu pisać cokolwiek, ale to
wbrew konwencji i będzie się mściło w całym gitowym ekosystemie
(narzędzia, wymiana danych z innymi repo).

Ja się zastanawiałem co powinno lądować w %{changelog} pakietu – może
właśnie tylko to krótkie 'summary' z pierwszej linijki? A pięć zmian
w specu można puścić w pięciu commitach wtedy (i jednym 'push' gdy
gotowe). Oczywiście to dotyczy już commitów po migracji.

Trzeba pamiętać, że przechodząc z CVS na GIT najlepiej sobie workflow
zorganizować od zera, bo jednak zupełnie inaczej się z ty systemów
korzysta.

--
Pozdrowienia,
        Jacek