gcc: error: unrecognized option '-V'

Jakub Bogusz qboosh at pld-linux.org
Tue Mar 27 16:41:21 CEST 2012

On Tue, Mar 27, 2012 at 04:22:31PM +0200, Jacek Osiecki wrote:
> Witam,
>
> Przy kompilacji paru rzeczy opluty zostałem błędami przy configure.
> Sprawdzenie config.log pokazało w czym rzecz:
>
> gcc: error: unrecognized option '-V'
>
> Czy to jest urok wersji gcc w PLD, czy też wynika to z braku jakichś
> pakietów o których nawet nie wiem że istnieją?

A czy _to_ faktycznie jest przyczyna niepowodzenia, nie ma dalej innych
błędów?

configure z autoconfa próbuje sprawdzić wersję kompilatora na kilka
różnych sposobów; jeśli -V się nie powiedzie, próbuje innych opcji.
No chyba że został użyty jakoś prehistoryczny autoconf.
Jeśli gcc kiedyś obsługiwał -V jako sprawdzenie wersji, to było to
bardzo dawno (na pewnie <4, chyba też <3).

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/