geninitrd i RAID0 na RAID1

Bartosz Świątek shadzik at gmail.com
Mon May 7 23:50:50 CEST 2012

W dniu 7 maja 2012 23:19 użytkownik Tomasz Pala <gotar w polanet.pl> napisał:

> To przeczytaj ten tekst ponownie, a później raz jeszcze, i znowu, aż
> zrozumiesz co tam jest napisane. Backticks w żadnym razie NIE SĄ
> obsoleted, gdyż są częścią POSIX/SUS, tak samo jak 'zakaz' stosowania
> instrukcji goto nie wynika z żadnego standardu, ani wcięcia w kodzie
> (poza whitespacem czy pythonem). To, że bashoskrypciarze zazwyczaj nie
> potrafią ogarnąć żadnego zagnieżdżania, to tylko problem ich nędznego
> shella. Zresztą 'shell kompatybilny z bashem' to też niezły żart.
>
> Uprasza się zatem o nie rozpowszechnianie pół czy ćwierćprawd.

Bez wątpienia masz rację, a autorzy takiego np. korn shella to skończeni idioci:

$ cat backticks.sh
cmd=`uname -n`
echo $cmd
$ ksh -n backticks.sh
backticks.sh: warning: line 1: `...` obsolete, use $(...)

Tak sprawdzając sobie w google to co sobie tam wypisujesz znalazłem np:

http://comments.gmane.org/gmane.linux.busybox/26122

gdzie wypisywane są wg Ciebie takie bzdury jak:

"Do not forget that back-ticks are not POSIX, while $() is. Even bash
considers the use of back-ticks (backquotes) to be /old-style/."

Ale co tam jakiś koleś będzie nam mówił jak jest, szukamy dalej, może
ludzie z IBMa będą mądrzejsi:
http://publib.boulder.ibm.com/infocenter/pseries/v5r3/index.jsp?topic=/com.ibm.aix.baseadmn/doc/baseadmndita/korn_shell_comm_sub.htm

a tam taki gruby NOTE:

"Note: Although the backquote syntax is accepted by ksh, it is
considered obsolete by the X/Open Portability Guide Issue 4 and POSIX
standards. These standards recommend that portable applications use
the $(command) syntax."

No to ja już nie wiem, Tomasz, chyba faktycznie coś mi się zdrowo
popieprzyło* ;-)

*ironia

A teraz zacytuję Ciebie:

"Uprasza się zatem o nie rozpowszechnianie pół czy ćwierćprawd."

Pozdrawiam,