zsh prompt/ było: zonk z ncurses

Daniel Dawid Majewski light-i at o2.pl
Thu May 24 11:35:19 CEST 2012

W odpowiedzi na wiadomość z dnia 22.05.2012 09:56, od Tomasz Pala:

> W ogóle. Chyba że już umie robić to co zsh - próbka (screenshoty) pod:
> http://jakilinux.org/aplikacje/konsola/zsh-automatyzacja-czynnosci/
Nice tutek, już zmieniłem muszelkę. ;)
Jedno mnie wkurza - w bash-u miałem możliwość ustawienia w PS1
wyświetlania tylko krótkiej nazwy bieżącego katalogu:
Jak to ustawić w zsh, aby skrócić prompt zajmujący czasem więcej niż 3/4
wiersza, bo wszystko co wygooglałem, ogranicza się do %d lub %~ ?
A w ogóle ideałem byłoby, gdyby przytrzymanie np "Ctrl" powodowałoby
przy tym chwilowy powrót do długiej nazwy obecnego katalogu, eliminując
przy tym konieczność użycia pwd... ;)
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski