[packages/lighttpd] the systemd service file actually added

Paweł Gołaszewski blues at pld-linux.org
Sun Nov 11 14:20:10 CET 2012

On Sun, 11 Nov 2012, Jacek Konieczny wrote:

> No, ja nie jestem pewien – systemd załatwi elegenckie 'reload'? Co
> innego jakby lighttpd miał bezpośrednie wsparcie do feature'ów systemd
> jak socket-activation itp, ale bez tego systemd anioła nie zastąpi.

Chyba nie rozumiem - jedyne co angel robi to pilnuje czy główny proces
lighttpd działa. Kropka. Nie wiem o jakie "socket-activation" ci tu
chodzi, które angel by załatwiał. To jest goły supervisor.

BTW - tego też średnio pilnuje, czasem zdarza mi się, że więcej niż jeden
główny proces startuje.

> Z systemd jest o tyle fajnie (w szczególności w porównaniu do Upstart),
> że potrafi on ładnie zarządzać całym drzewkiem procesów – więc angel nic
> nie powinien psuć, a chociażby graceful reload załatwi.

Ale do graceful nie potrzebujesz angela. Jedyna różnica była taka, że z
angelem graceful to inny sygnał (AFAIR: HUP z angelem, a INT bez niego)