[RFD] wersja rpm

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Tue Oct 23 13:35:08 CEST 2012

Tomasz Pala wrote:
> której wersji rpma oczekujesz w PLD?
>
> [ ] rpm5 rozwijanego w archaicznym środowisku i masochistycznych warunkach
> [ ] rpm4 rozwijanego pod patronatem RH (a niech zaryzykuję - community-driven)

Wyręczyłeś mnie, bo sam chciałem napisać maila na listę z taką
propozycją dyskusji i przemyślenia. ;-)

Nie odpowiem wprost na Twoje pytanie bo IMHO ciężko to zrobić. Ja
(i zapewnie nie tylko ja) jestem za rpmem działającym, stabilnym i bez
nieoczekiwanych przykrych niespodzianek. Nie mam po prostu czasu na to,
żeby ustalać co jest przyczyną takich idiotycznych problemów, a potem
jeszcze prosić/przekonywać developera, że błąd rzeczywiście istnieje
i żeby go łaskawie poprawił (pomijając fakt, że daje się mu rozwiązanie
na tacy). To jaka to będzie wersja jest sprawą drugorzędną. Dlatego
uważam, że należy postawić pytanie czy jesteśmy w stanie we własnym
zakresie utrzymywać jakieś stabilne wydanie rpma 5 bez gonitwy za
najnowszymi zmianami. Jeżeli jesteśmy w stanie (pod każdym względem:
technicznym, personalnym, itd.) trzymać w ryzach rpma 5 i poppoprawiać
jakieś najgorsze bugi samemu (nawet jeżeli te poprawki miałyby być jako
patche PLD-only) to możemy dać jeszcze szansę tej wersji. Jeżeli nie,
to optuję za cofnięciem się do rpm4 bo on spełniał wymagania co do
stabilności i przewidywalności (fakt, że rozwija go społeczność jest dla
mnie osobiście mniej istotny). Należy też wziąć pod uwagę inną, ale bardzo
ważną, kwestię: czy da się wrócić w miarę łatwy sposób z rpm5 do rpm4?
Da się przekonwertować bazę rpma w dół bez reinstalacji wszystkiego od
zera?

BTW, jak tego typu bugi przeszły przez sito i znalazły się w wersjach
th-stable. Czyżby nikt tego wcześniej nie zauważył?