[RFD] wersja rpm

Karol Krenski kkrenski at gmail.com
Tue Oct 23 13:37:29 CEST 2012

W dniu 23.10.2012 09:20, Tomasz Pala pisze:
> której wersji rpma oczekujesz w PLD?
>
> [ ] rpm5 rozwijanego w archaicznym środowisku i masochistycznych warunkach
> [ ] rpm4 rozwijanego pod patronatem RH (a niech zaryzykuję - community-driven)

Zdecydowanie rpm4.

Jakoś nie widzę wyższości rpm5 nad rpm4 - wręcz przeciwnie.
Na dwóch maszynach wróciłem do czwórki, na trzeciej na szczęście w ogóle nie
aktualizowałem.
Z bolączek, które nie zostały wymienione to także:
1. jest koszmarnie wolny i zżera całe zasoby (odczuwalne szczególnie przy
większej ilości paczek do instalacji/deinstalacji).
2. rpm5 w obecnej postaci "psuje" m.in nasz skrypt builder, np.:
"rpm -q --whatprovides $DEPS 2>&1 |
   awk '/^(error:|no package provides)/ { print }'"
nie działa, bo rpm5 milczy.
3. Od samego początku w naszym specu rpm5 jest tona patchy i ich liczba
rośnie - tu również nie widzę przewagi nad rpm4.
4. Jakoś nie widzę zastosowania (w naszej dystrybucji) rozdymania rpmów
ciekawostkami typu "Provides: elf(buildid) = ..."
Itd., itd.

Powtórzę to jeszcze raz - ja jestem za rpm4.

--
Pozdrawiam,
Karol Krenski