[RFD] wersja rpm

Jakub Bogusz qboosh at pld-linux.org
Tue Oct 23 16:31:55 CEST 2012

On Tue, Oct 23, 2012 at 09:20:41AM +0200, Tomasz Pala wrote:
> [...]
> jakiejkolwiek dyskusji, skutkiem czego KAŻDY odkrywca błędu debuguje na
> własną rękę we własnym czasie i później jeszcze prosi, aby autor
> łaskawie pobłogosławił poprawkę - albo robimy rpm-pld) na pytanie:
> której wersji rpma oczekujesz w PLD?
>
> [ ] rpm5 rozwijanego w archaicznym środowisku i masochistycznych warunkach
> [ ] rpm4 rozwijanego pod patronatem RH (a niech zaryzykuję - community-driven)
>
> (no dobra, trochę te pytania wskazują na odpowiedź - przepraszam)
> Ewentualnym biznesofobom przypomnę, że większość kodu kernela jest

Pytanie co jest tańsze - utrzymywanie własnego forka rpm5 czy rpm.org?

"Upstream" w przypadku rpm.org powinien być stabilniejszy, ale nie
wiemy, czy bardziej otwarty (bez sprawdzenia - jestem sceptyczny).
Poziom community-driven można przetestować próbując nakarmić łatkami z PLD
(choćby tymi, które w rpm5 już są - można zidentyfikować śledząc historię
począwszy od 4.4.2, kiedy nastąpiło rozgałęzienie).

Z czysto technicznych różnic, które wychwyciłem przeglądając listę
zmian, mających IMO większe znaczenie:
- zaletą rpm.org jest obsługa "file capabilities", nowy atrybut plików %caps()
- dużą wadą brak repackage (cała obsługa wycięta na samym początku
  tworzenia wersji 4.6)

> Zanim zaczniesz dyskutować, przeczytaj http://lwn.net/Articles/441085/
> i obejrzyj aktywność: http://rpm.org/gitweb?p=rpm.git;a=summary
> http://rpm5.org/cvs/timeline?d=300&e=2012-Oct-23&c=2&px=rpm&s=0&dm=1&x=1&w=0

Szału nie ma ani tu, ani tu.
Zaskoczyło mnie, że rpm5 nadal jest w CVS-ie...

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/