[RFD] wersja rpm

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Wed Oct 24 00:23:40 CEST 2012

On Tue, 23 Oct 2012, Karol Krenski wrote:

> Zdecydowanie rpm4.
>
> Jakoś nie widzę wyższości rpm5 nad rpm4 - wręcz przeciwnie.
> Na dwóch maszynach wróciłem do czwórki, na trzeciej na szczęście w ogóle nie
> aktualizowałem.
> Z bolączek, które nie zostały wymienione to także:
> 1. jest koszmarnie wolny i zżera całe zasoby (odczuwalne szczególnie przy
> większej ilości paczek do instalacji/deinstalacji).

Zauważyłem coś dokładnie odwrotnego, wyliczanie zależności przez
poldka/rpm trwa teraz o kilka rzędów wielkości szybciej, sama instalacja
tak samo jak na rpm4.

> 2. rpm5 w obecnej postaci "psuje" m.in nasz skrypt builder, np.:
> "rpm -q --whatprovides $DEPS 2>&1 |
>    awk '/^(error:|no package provides)/ { print }'"
> nie działa, bo rpm5 milczy.

Szkoda że o tym nigdzie nie napisałeś bo fix jest banalny.

> 3. Od samego początku w naszym specu rpm5 jest tona patchy i ich liczba
> rośnie - tu również nie widzę przewagi nad rpm4.

Przynajmniej przy rpm5 jest jakiś upstream któremu można to posłać, w
rpm4 tylko przyrastały.

--
Jan Rękorajski                                 | PLD/Linux
SysAdm                                         | http://www.pld-linux.org/