Na co pokazuje /bin/sh na builderach? (czyli o co chodzi rpm-owi)

Łukasz Maśko ed at yen.ipipan.waw.pl
Sun Apr 7 10:43:48 CEST 2013

Pytanie jak wyżej. Tudzież czy mogę jakoś się dowiedzieć, jakie są pakiety
poinstalowane na builderach (np. rpm-build-macros - nie mogę zrobić make-
request.sh -t -q rpm-build-macros bo nie mam do tego praw)?

Wynika ono z faktu, że u mnie pokazuje na ksh i (chyba) przez to nie mogę
zbudować lokalnie żadnego pakietu (chociaż na builderze się buduje).
Efekt: na koniec w sekcji install dostaję:

[...]
+ __spec_install_post_check_tmpfiles
Checking /var/run <-> tmpfiles.d completeness...
 DONE
/tmp/rpm-tmp.20304[260]: no closing quote
error: Błędny status wyjścia z /tmp/rpm-tmp.20304 (%install)

Próbowałem wyjąć kawałek kodu, który tutaj psuje, ale niczego bezsensownego
nie widzę - oprócz dziwnego apostrofu w komentarzu treści:

# TODO: iterate over all man dirs, but in Th there's only one true man dir \

pochodzącej z /usr/lib/rpm/macros.build (wiersz 542). Po wywaleniu go budowa
wywraca się ciut dalej:

[...]
Checking /var/run <-> tmpfiles.d completeness...
 DONE
+ __spec_install_post_compress_docs
Compress man pages: /usr/share/man
/tmp/rpm-tmp.35069: syntax error: `while' unmatched
error: B??dny status wyj?cia z /tmp/rpm-tmp.35069 (%install)

Jak podmienię sh z ksh na bash to działa.