poldek i java

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Sun Dec 22 21:13:56 CET 2013

On 2013-12-22 04:04, Tomasz Pala wrote:
> Ale mnie coś innego zastanawia - czy aby przypadkiem Oracle nie wycofało
> ogólnej licencji na redystrybucję?
> http://www.h-online.com/open/news/item/Oracle-retires-licence-for-distributing-its-Java-with-Linux-1332835.html

No na to wygląda.

> Bo ze wspomnianego w specu
> http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/terms/license/index.html
> to tak na pierwszy rzut oka nie spełniamy:
>
> (i) [...] and for the sole purpose of running, your Programs
> (ii) the Programs add significant and primary functionality to the Software
> (iii) you do not distribute additional software intended to replace any component(s) of the Software

Podstawowej licencji od Sun też nie spełnialiśmy, ale się przynajmniej
pod to "Operating System Distributor License for Java" łapaliśmy wtedy.

Nie bez powodu spaczkowałem dla PLD IcedTea i staram się to utrzymywać.
Już za Suna warunki licencyjne Javy były ciężkie do przyjęcia (nawet z
tym „Operating System Distributor”), a po Oracle trudno się spodziewać
czegoś lepszego…

IcedTea w tej chwili nie sprawia większych problemów, nie widzę powodów
żeby na siłę jeszcze trzymać oracle-java. Jeśli gdzieś IcedTea nie daje
rady, to podejrzewam, że jest to do naprawienia.

Pozdrawiam
Jajcuś