Błąd w /etc/X11/xinit/prefdm przy domyślnym /etc/sysconfig/desktop i lightdm

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Mon Dec 30 14:12:29 CET 2013

On Mon, 30 Dec 2013, Mateusz Korniak wrote:

> Po upgrejdzie do systemd, domyślny DM wywoływany jest via:
>
> /etc/X11/xinit/prefdm -nodaemon
>
> i nie wstaje gdy jest zainstalowany jedynie lightdm.
> lightdm nie uznaje argumentu -nodaemon i się wywala przy
> awaryjnym uruchomieniu:
>
> [ -x /usr/sbin/lightdm ] && exec /usr/sbin/lightdm "$@" >/dev/null 2>&1
> </dev/null
>
> Przy ustawionym (w /etc/sysconfig/desktop) DISPLAYMANAGER" = LightDM jest to
> uwzględnione:
>         elif [ "$DISPLAYMANAGER" = LightDM ]; then
>                 preferred=/usr/sbin/lightdm
> [...]

Poprawianie prefdm wymagagałoby tak naprawdę ręcznego grzebania po
parametrach. Zamiast tego przestawiłem lightdm żeby nie wywalał się na
nieznanych opcjach, sprawdź rel 4.

--
Jan Rękorajski                                 | PLD/Linux
SysAdm                                         | http://www.pld-linux.org/