OT: czy ktoś pomoże z konfiguracją gitolite?

Jacek Osiecki joshua at hybrid.pl
Mon Feb 18 13:12:46 CET 2013

Witam,

Szlag mnie już trafia bo po raz kolejny próbuję podejść do instalacji
git+gitolite na serwerze - i wciąż mam te same problemy.

Idę już według któregoś z kolei tutoriala - ale generalnie wszędzie jest
mniej więcej to samo:

http://blog.hulihanapplications.com/browse/view/61-create-your-own-git-server-using-gitolite

Na serwerze (ziuta):
1. instaluję git-core, gitolite-*
2. tworzę usera gitolite
3. jako user gitolite odpalam:
    cd ~
    git clone git://github.com/sitaramc/gitolite
    mkdir bin
    gitolite/install -to /home/gitolite/bin
    ./bin/gitolite setup -pk joshua.pub
Na lokalnym komputerze:
1. Odpalam
    git clone gitolite w ziuta:gitolite-admin
    - i tworzy się katalog gitolite-admin. Pięknie
2. Dodaję klucz Zenka:
    cd gitolite-admin
    cp zenek.pub keydir
    git add keydir/zenek.pub
    git commit -m 'Dodałem klucz Zenka'
3. Chcę by było sobie repozytorium o nazwie "testowe", dla Zenka tylko R.
    Więc edytuję conf/gitolite.conf i dopisuję:

    repo testowe
     RW+     =   joshua
     R       =   zenek

4. Commit:
    git commit conf/gitolite.conf -m 'Zenek ma dostę do "testowe"'
    git push origin master

Niby poszło:
Counting objects: 10, done.
Delta compression using up to 2 threads.
Compressing objects: 100% (5/5), done.
Writing objects: 100% (6/6), 811 bytes, done.
Total 6 (delta 1), reused 0 (delta 0)
To gitolite w ziuta:gitolite-admin
    4373f18..a0b312a  master -> master

5. No właśnie, co dalej?
    Chcę wrzucić coś do repo "testowe":
    mkdir test && cd test
    touch plik1 plik2 plik3
    git init
    git remote add origin gitolite w ziuta:testowe
    git push origin master

... i właśnie tu już jest ZONK:

FATAL: W any testowe joshua DENIED by fallthru
(or you mis-spelled the reponame)
fatal: Could not read from remote repository.

Please make sure you have the correct access rights
and the repository exists.

Na serwerze jedyne miejsce gdzie jest conf/gitolite.conf to
/home/users/gitolite/.gitolite/conf/gitolite.conf
I tam mam tylko początkowy wpis:

repo gitolite-admin
     RW+     =   joshua

repo testing
     RW+     =   @all

Nigdzie na serwerze nie widzę kluczy które dodałem.
Nawet na początku zrobiłem plik /tmp/test, potem dałem find ~gitolite
-newer /tmp/test - i pokazało tylko te:

/home/users/gitolite
/home/users/gitolite/tmp
/home/users/gitolite/.gitolite
/home/users/gitolite/.gitolite/logs/gitolite-2013-02.log
/home/users/gitolite/repositories/gitolite-admin.git/logs/HEAD
/home/users/gitolite/repositories/gitolite-admin.git/logs/refs/heads/master
/home/users/gitolite/repositories/gitolite-admin.git/refs/heads
/home/users/gitolite/repositories/gitolite-admin.git/refs/heads/master
/home/users/gitolite/repositories/gitolite-admin.git/objects
(i tu kilka wpisów do plików binarnych o nazwach typu "d4ae23e8c5459867c93631a604db5eace74bf0"

Czy ktoś mi uświadomi co robię źle? Czegoś nie wysyłam, wysyłam w złą
stronę, jeszcze coś innego? Szlag mnie trafia z CVSem w którym nie da się
nawet ustawić kto ma uprawnienia R/W i nie istnieje coś takiego jak logi,
więc chciałem przejść na coś sensownego nowoczesnego i trendi :> A tu
okazuje się że nadal nie ma systemu kontroli wersji który można by było po
prostu łopatologicznie skonfigurować i z niego korzystać... :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944