[OT] Podpowiedzcie proszę, gdzie należy wysyłać takie zgłoszenia błędów

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Wed Jan 30 12:15:56 CET 2013

On Mon, Jan 28, 2013 at 22:45:19 +0100, Łukasz Maśko wrote:

> Chodzi mi o to, że gdzieś po kernelu 3.5.7 nastąpiła jakaś zmiana w
> sterownikach sdhci/mmc, przez którą przestał działać czytnik kart SD w moim
[...]
> Nie mam pojęcia, gdzie o tej sprawie napisać. Zapisałem się nawet na listę
> linux-mmc w vger.kernel.org, ale najwyraźniej to nie jest właściwe miejsce do
> raportowania błędów/problemów z tym, czym się właśnie tam powinni zajmować
> :-/ Mój list po prostu został zignorowany. Dlatego prosiłbym o radę, gdzie
> można by się zwrócić z tym problemem, gdzie nie zostałoby to od razu wysłane
> [...]

1. nie ma miejsca, w którym tego typu zgłoszenie nie zostanie olane -
sprawy dotyczące obsługi jakiegoś konkretnego sprzętu to najniższy
możliwy priorytet (o ile nie używają go sami maintainerzy),

2. aby choć odrobinę zmniejszyć pewność olania, musisz sam namierzyć
psujący commit - git bisect,

2a. jeżeli nie ma tam po prostu błędu, lecz pojawił się jakiś konflikt w
obsłudze z innym urządzeniem, musisz napisać łatę obsługującą oba
przypadki.

3. zamiast się frustrować, trzymasz swoje łaty na kernela u siebie (ja
utrzymywałem przez długi czas do VGA, digital beep na laptopie, ciągle
mam jakiegoś quirka do ACPI, MTD oraz VLAN stripping).

4. jedyna pewna droga, aby się przebić, to zostać klientem jakiegoś
dużego gracza i zgłosić problem komercyjną drogą.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>