Re: OT: jak namierzyć przyczynę wysokiego load?

Jacek Osiecki joshua at hybrid.pl
Wed Mar 13 14:01:06 CET 2013

On Wed, 13 Mar 2013, Jacek Konieczny wrote:

> To by się zgadzało z moimi przypuszczeniami – procesy są zatrzymane w
> stanie 'D', zapewne czekają na jakąś operację na filesystemie…
> Ale md2_raid też czeka… na czym ty tam raid masz?

to md2_raid wyskoczyło przy jednym ps aux - potem już nie. Może się akurat
wstrzeliłem? Raid - zwyczajny raid1 na dwóch partycjach dysków sata.

> Nie ważne jakie łącze i jaki maksymalny ruch, ale jak to faktycznie
> działa. Sprawdzałeś, chociażby pingiem, faktyczne opóźnienia i straty
> pakietów?

Monitoruję i nie ma żadnych zaburzeń - pingi w zasadzie stałe, z reguły
wygląda to tak:

100000 packets transmitted, 99998 received, 0% packet loss, time 10821ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.068/0.100/1.509/0.022 ms, ipg/ewma 0.108/0.118 ms

> To zależy, czy teraz, podczas normalnej pracy, DRBD wykorzystuje to
> maksimum. Jeżeli tak, to jak najbardziej.

Raczej nie wykorzystuje - choć na wszelki wypadek będę tu trochę zmieniał
by na DRBD było znacząco mniej zapisywania.

> Wciąż mogą to być problemy z siecią.

Może smokepinga zainstaluję - zobaczymy.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944