"nasze" snmpd podaje dziwne nazwy interfejsów?

Jacek Osiecki joshua at hybrid.pl
Mon May 6 17:04:14 CEST 2013

Witam,

Nie wiem w czym rzecz, ale mam spory problem z korzystaniem z snmpd na
hostach z PLD.

Chodzi o to, że jak zrobię sobie snmpwalk to zamiast nazwy interfejsów
ethernetowych dostaję... nazwy kart sieciowych. Np:

ifDescr.1 = STRING: lo
ifDescr.2 = STRING: Intel Corporation 82545EM Gigabit Ethernet Controller (Copper)
ifDescr.3 = STRING: Intel Corporation 82545EM Gigabit Ethernet Controller (Copper)
ifDescr.4 = STRING: Intel Corporation 82545EM Gigabit Ethernet Controller (Copper)
ifDescr.5 = STRING: tun0
ifDescr.6 = STRING: tun1
ifDescr.7 = STRING: tun2
ifDescr.8 = STRING: tun3

Tymczasem powinno być tam eth0, eth1, eth2.

Debianowe snmpd w wersji 5.4.1 pokazuje wszystko ładnie.
Nasze - w wersji 5.7.1 i 5.7.2 (takie mam na różnych PLD) pokazuje właśnie
takie kwiatki jak powyżej.

Jakiś pomysł z czego to może wynikać? Żeby było ciekawiej - nawet
zapuszczone pełne snmpwalk nie znajduje czegokolwiek co by przypominało
"eth0", "eth1" itd.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944