rescuecd na USB kontra UEFI

Jacek Osiecki joshua at hybrid.pl
Thu Oct 17 16:42:22 CEST 2013

Witam,

Całymi latami korzystałem sobie grzecznie z rescueCD na USB, zrobionym
przy użyciu ms-sys + syslinux (wg opisu z rescuecd.pld-linux.org)

I ostatnio nagle pojawił się problem... nowe EEEPC.
Zdziwiłem się, bo zamiast rescuecd odpaliła się clonezilla :)

Okazało się, że jest katalog EFI, w nim grub i clonezilla - kieedyś tam
zakładane, pewnie na makówce.
NO i za chiny nie mogę na tym EEEPC odpalić PLD - a jak wywalę EFI z
clonezillą, to w ogóle nie bootuje się z USB tylko od razu leci na dysk
twardy. Równocześnie na starszym kompie grzecznie startuje rescueCD :)

Czy ktoś ma prostą radę co zrobić by rescueCD ruszyło w takiej
konfiguracji?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944