Czy można sobie jakoś ułatwić proces budowania (czyli to co w .rpmbuild jako parametr do buildera)

Łukasz Maśko ed at yen.ipipan.waw.pl
Wed Sep 25 13:20:48 CEST 2013

Gdy buduję pakiety builderem z git-a, chcę, żeby było to wykonywane jak
najszybciej. Ponieważ mam maszynę z 4-ma rdzeniami, chcę, żeby make dostało
parametr -j8. Do celu mam w ~/.rpmmacros linijkę
%_smp_mflags -j8
Ale jak się coś wykrzacza, to z racji budowania równoległego komunikaty o
błędach mogą się zgubić w gąszczu komunikatów z innych równoległych ścieżek.
Więc, żeby dowiedzieć się o co chodzi, trzeba teraz przebudować to samo z -j1,
czyli szeregowo. Przy mojej obecnej wiedzy wymaga to edycji pliku ~/.rpmmacros
i zmiany liczby wątków z 8 na 1. Jest to trochę upierdliwe, do tego czasami
zapominam to odwrócić itp.

Czy jest jakoś sposób na przekazanie tego typu parametrów do buildera, aby
zostały przekazane do rpm-a i "nadpisały" ustawienia z .rpmmacros? W
problematycznych sytuacjach mogłoby to być trochę wygodniejsze niż ręczne
grzebanie w (co prawda niezbyt skomplikowanym) pliku.

Ewentualnie jak sobie radzicie z takim czymś (jeśli ktoś sobie zawraca tym
głowę).