[packages/kernel] - moved obsolete IDE drivers to separate package

Paweł Gołaszewski blues at pld-linux.org
Tue Apr 1 14:09:10 CEST 2014

On Tue, 1 Apr 2014, Jan Rękorajski wrote:

> Po to, że te drivery są obsolete od wielu lat i służą przede wszystkim
> do zatruwania środowiska, bo modprobe/udev zamiast wziąć aktualny
> sterownik PATA/SATA wybiera jako pierwszy IDE. Co jest wysoce upierdliwe
> bo praktycznie wszędzie trzeba robić gimnastykę żeby IDE zblacklistować.
>
> http://lists.pld-linux.org/mailman/pipermail/pld-devel-en/2014-March/023855.html

ok, już widzę w czym rzecz. Ale w dalszym ciągu problemy starszych maszyn
są aktualne.

Myślę, że rozwiązaniem długoterminowym byłoby:
- zamiast paczki "ide" lepiej chyba zrobić coś w stylu
  "kernel-obsolete_modules" i tam ładować takie moduły także w
  przyszłości. Może to być też jako "kernel-obsolete_modules-ide", ale nie
  wiem czy to ma sens.
- głównej paczce dać "Suggests" na tą paczkę, żeby przynajmniej
  zasygnalizować możliwy problem przy upgrade.

Inaczej upgrade to może być droga do nocnika...