Vserver i instalowanie pakietów - co popsułem?

Jacek Osiecki josiecki at silvercube.pl
Wed Mar 19 17:46:18 CET 2014

W dniu 2014-03-19 16:40, Jacek Osiecki napisał(a):

> Niezależnie od tego czy próbuję to robić przez vpoldek czy vrpm, za
> każdym razem przy próbie instalacji pakietu
> na wirtualce dostaję komunikat:
>
> No dynamically linked rpm binary found; exiting...
>
> Jakiś pomysł co jest nie tak?

Strace'owanie mi wiele nie pomogło, za to w końcu poszukałem skąd się
bierze
ten komunikat.
Otóż bierze się stąd: /usr/lib64/util-vserver/vrpm-preload

Tam mamy m.in.

for bin in /bin/rpm /usr/lib/rpm/rpm${RPM_FLAVOR:-i} ""; do
     ldd "$bin" &>/dev/null && break
done

Niby wszystko dobrze, tylko... okazało się że na tym systemie nie mam
komendy ldd, bo nie mam glibc-misc.

Nic o glibc-misc nie krzyczało, a chyba powinno skoro to podstawowa
funkcjonalność
vserwerów? Czyli util-vserver powinien tego wymagać - dobrze wnioskuję?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki
Silvercube s.c.