Suspend/hibernacja w systemach non-systemd

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Tue Oct 21 10:58:50 CEST 2014

W upower 0.99.x zostało usunięte wsparcie do suspendu/hibernacji.
Wyleciały m.in. dbusowe metody Suspend(), Hibernate(), CanSuspend()
i CanHibernate(). W związku z powyższym serwis dbusowy
org.freedesktop.PowerManagement też nie działa bo bazuje na upower.
Jak mniemam, pm-utils, które było do tej pory wykorzystywane, jest już
passé i teraz upower korzysta z systemd (albo mi się tylko tak wydaje).

Jak w tej sytuacji powinno się usypiać/hibernować system bez systemd?

Po krótkich poszukiwaniach widzę, że inni też mają z tym problem
(np. gentoo) i go rozwiązali (albo tylko próbowali) przez stworzenie
drugiego pakietu upower-pm-utils bazującego na ostatniej działającej
wersji, tj. 0.9.23. Sprawdziłem to i po uruchomieniu z palca starego
upower wszystko wraca do normy. Możnaby więc dołożyć taki pakiet dla
systemów, które używają SyVinit. Pytanie tylko, czy jest na to jakieś
lepsze rozwiązanie i jak to teraz powinno wyglądać?