Skrypty startowe mldonkey

Łukasz Maśko ed at yen.ipipan.waw.pl
Tue Dec 8 10:58:37 CET 2015

Na skutek ewolucji skryptów rc-scripts (najwyraźniej) przestał mi startować
poprawnie mldonkey. W tej chwili w jego skrypcie startowym jest takie coś:

daemon --fork --user $USER "cd ~$USER && exec $MLDONKEY_PATH >
${LOG:-/dev/null} 2>&1"

No i wykłada się to tak:

$ sudo service mldonkey start
Uruchamianie usługi mldonkey..................................... [ PROBLEMY ]
setsid: nie udało się uruchomić cd: Nie ma takiego pliku ani katalogu
MLDonkey could not be started! Check logfile: /var/log/mldonkey.log

Poprawiłem na:
daemon --fork --user $USER --chdir ~$USER "exec $MLDONKEY_PATH >
${LOG:-/dev/null} 2>&1"

ale to dalej jest źle:
$ sudo service mldonkey start
Uruchamianie usługi mldonkey..................................... [  ZAJĘTY
]/etc/rc.d/init.d/mldonkey: cd: /~mldonkey: No such file or directory
                                                                  [ PROBLEMY ]
setsid: nie udało się uruchomić exec: Nie ma takiego pliku ani katalogu
MLDonkey could not be started! Check logfile: /var/log/mldonkey.log

(swoją drogą, dlaczego do katalogu w chdir jest dodawany '/' na początku?
wydaje się to mało sensowne z wyjątkiem pustej ścieżki) Samego execa nie można
tak po prostu wywalić, bo wtedy skrypt staje podczas odpalenia (mlnetd nie
forkuje się sam z siebie w tło). Zastępowanie execa przez "&" w różnych
miejscach też nic nie daje.

Porównywałem z initskryptem z najnowszej wersji mldonkey (której dla odmiany
nie mogę zbudować, bo przy kompilacji krzyczy, że potrzebuje m4, które mam
zainstalowane i tego nie rozumiem) ale on jest zupełnie inny (i też nie
działa).

Czy macie jakieś propozycje, jak poprawić ten skrypt? Bo z tego co widzę, to
sporo (co do zasad) się zmieniło w samych rc-scripts ostatnio.