rpmbuild rozwiązuje makra w zakomentowanych liniach

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Wed Jan 7 23:15:07 CET 2015

Zaobserwowałem, że pomimo zakomentowania w specu linii definiujących
makra i określających początek poszczególnych sekcji, nadal są one
interpretowane. To chyba nie powinno tak działać.

$ cat test.spec
Summary:	Test
Name:		test
Version:	1.0
Release:	1
License:	GPL v2
Group:		Test

#%define makro 'ala ma kota'

%description

#%prep echo xyz

echo %{makro}

$ rpmbuild -bp test.spec
Executing(%prep): /bin/sh -e /home/users/adwol/tmp/rpm-tmp.36402
+ umask 022
+ cd /home/users/adwol/rpm/BUILD
+ echo xyz
xyz
+ echo 'ala ma kota'
ala ma kota
+ exit 0

Co ciekawe, zakomentowanie np. %description działa poprawnie:

$ rpmbuild -bp test.spec
error: Package has no %description: test-1.0-1.x86_64

Błąd raczej nie siedzi w makrach z /usr/lib/rpm tylko w samym librpm,
ale nie mam zdrowia, żeby siedzieć w źródłach od tego. Może ktoś na to
spojrzeć?