Po ostatnim upgrade klawisze sterujące w konsoli strzeliły focha [systemd]

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Thu Jun 18 19:01:25 CEST 2015

On Thu, Jun 18, 2015 at 15:38:30 +0200, Light-I wrote:

> Hmm???
> poldek:/all-avail> desc -r systemd-units
> [???]
> Requires: /bin/awk, /bin/sh, /bin/sh, /bin/sh, /bin/sh, coreutils[???]
>
> Parafrazując starożytne porzekadło, wszystkie drogi prowadzą do muszelki??? :P

A sprawdziłeś, co ich używa? Wystarczyłoby:

ipoldek --skip-installed desc -fl systemd-units | grep -i rwx

albo zajrzeć w speca:

%package units
Requires(post): coreutils
Requires(post): /bin/awk

Obawiałem się nieco, czy ktoś nie wymodził czegoś PLD-way, żeby było
"lepiej", ale najwyraźniej nikomu żadne większe szaleństwa do głowy nie
przyszły. Obecnie systemd jest de facto standardem, na szczęście dość
racjonalnie tworzonym upstreamowo.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>