Spec od pythona potrzebny w poprawie budowania calibre

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Thu Mar 12 13:00:06 CET 2015

On 2015-03-12 12:50, Łukasz Maśko wrote:
> [...]

> line 86, in readvar
>      return re.search('%s:(.+)$' % name, qraw, flags=re.M).group(1).strip()
> AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'group'
> error: Błędny status wyjścia z /tmp/rpm-tmp.36651 (%build)
>      Błędny status wyjścia z /tmp/rpm-tmp.36651 (%build)

> Na pythonie zupełnie się nie znam, ale z tego co wyczytałem na sieci i
> analogii z innych języków programowania wnioskuję, że kawałek re.search()
> zamiast zwrócuć określony wzorzec, zwraca coś w stylu NULL (obiekt klasy
> NoneType) i dalej już wiadomo. Ale co się mogło stać, że tak sie dzieje? Tego

Najwyraźniej ten regexp służy do wyciągnięcia jakiejś wartości z
jakiegoś tekstu, który najwyraźniej do tego regexpa nie pasuje.

Regexp który jest dopasowywany to: name + ':(.+)$'
Skrypt próbuje zastosować ten regexp na 'qraw' – albo 'qraw' nie jest
tym, czym powinno tam być (nie ustawione, źle przeczytane), albo jego
wartość nie wygląda jak '$name:cośtam'.

> Jeśli jest tu ktoś wyznający się na pythonie, może pomoże popchnąć tą sprawę
> do przodu, bo ja nie wyznaję się w tym języku programowania. Z góry dziękuję.

Poradzisz sobie z powyższymi hintami, czy mam tam zajrzeć?

Pozdrawiam,
	Jacek