systemd czy SysV - co wybrać ?

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Mon Mar 16 09:44:06 CET 2015

On 2015-03-14 23:01, Krzysztof Szwaba wrote:

> Co lepiej wybrać przy aktualizacji PLD do nowej wersji:
> pozostać przy SysV czy migrować na systemd ?
> Najbardziej zależy mi na stabilności, jednak czy w nowszych rel. będzie
> zachowana wsteczna zgodność z rc.scripts ?

systemd. Nie ma sensu bawić się dalej skryptami /etc/rc.d/init.d, bo to
zawsze tylko brzydkie hacki były (jak ktoś nie wierzy, to polecam
lekturę /lib/rc-scripts/functions, szczególnie killproc()), które w
niektórych przypadkach nigdy do końca poprawnie nie działały. Tam gdzie
usługi mają już swoje unity systemd, to od razu będzie działać lepiej,
tam, gdzie nie mają, nie będzie gorzej.

No i jak coś się sypie, to z systemd często lepiej sobie z tym radzi i
ułatwia debugowanie problemów. Tylko trzeba się nowych narzędzi nauczyć
używać (systemctl, journalctl, systemd-coredumpctl).

Jacek