systemd-219 i problemy

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Wed May 13 21:02:04 CEST 2015

On 2015-05-13 19:14, stacho wrote:

> Sprawdziłem dla pewności jeszcze raz, skrypty SysV nie działają,
> np. o dhcpd tylko tyle w logach:
>
> # journalctl -b|grep dhcp
> May 13 18:30:17 orion systemd-sysv-generator[271]: Overwriting existing
> symlink /run/systemd/generator.late/dhcpd6.service with real service
> May 13 18:30:17 orion systemd-sysv-generator[271]: Overwriting existing
> symlink /run/systemd/generator.late/dhcpd.service with real service

Czyli wygląda na to, że znowu w inny sposób 'kompatbilność rozwiązali'…
Trzeba byłoby znowu się temu przyjrzeć i może znowu ten generator
spatchować.

> Upstream to już pewnie o SysV zupełnie "zapomniał",

Jakby zapomniał, to by było pół biedy – nasze rozwiązanie
kompatybilności by ciągle działało. Ale oni ciągle na inne sposoby
próbują rozwiązać łączenie skryptów SysV i unitów systemd.

> zresztą po co ma pamiętać?

Chociażby dlatego, że skrypty init.d zostały kiedyś ustandaryzowane
przez LSB i wiele innych projektów tylko takie udostępnia.

> IMHO Tylko PLD ma "wymieszane" usługi systemd i SysV .

Nie tylko.

Jacek