Aktualizacja glibc do 2.22-7 (i686) = system nie wstaje.

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Sat Oct 17 23:34:32 CEST 2015

Arkadiusz Miśkiewicz wrote:
> Jest też alternatywne rozwiązanie - pozbycie się localedb-src, glibc-localedb-
> all i włączenie bibliotek locale do głównej paczki glibc. Dla mnie takie
> rozwiązanie jest ok ale być może nie dla wszystkich.

IMHO to nie jest dobre rozwiązanie. glibc-localedb-all to paczka ok. 120 MB
danych, zawierająca prawie 400 języków i ich odmian, których większość przez
użytkowników większości instalacji nie jest nigdy wykorzystywana. Fakt, że
to jest jeden plik więc albo są zainstalowane wszystkie albo żaden, ale
w razie potrzeby zawsze można wygenerować sobie z localedb-src tylko
potrzebne wersje, a w niektórych przypadkach wystarczają nawet same locale
C i nie ma potrzeby trzymania wszystkich możliwych.

> W sumie nie ma co czekać. rel glibc-2.22-9 zawiera tą łatkę (poszło na
> buildery). Uprasza się o testy.

Działa. Przy podnoszeniu z 2.22-4 do 2.22-9 jest ok, nie ma żadnych
warningów i nic się nie wysypuje (a przynajmniej nie tak od razu i w
oczywisty sposób jak to było z 2.22-8). Wymuszenie downgradu
glibc-localedb-all do 2.22-4 przy reszcie glibcowych pakietów 2.22-9
też nie powoduje problemów więc IMHO należy to tak zostawić.

Zresztą spójności pomiędzy składowymi glibc pilnują zależności rpmowe,
a problem pojawia się tylko chwilowo po instalacji glibc a przed
instalacją glibc-localedb-all więc można to przeżyć na patchu, który
zaaplikowałeś.