Walnięte rc-scripts 0.4.15-1

Łukasz Maśko ed at yen.ipipan.waw.pl
Thu Oct 29 13:35:52 CET 2015

Dnia czwartek, 29 października 2015 12:58:57 Jacek Konieczny pisze:

> To jest baaardzo brzydkie.  Nie jest dobrze, jak rc-scripts traci
> kompatybilność wstecz, ale uruchamianie poleceń shella przez 'daemon' to
> bardzo głupi pomysł, z wielu powodów.
>
> daemon ma teraz opcję '--chdir', która zapewne może zastąpić tego
> potworka. Jeżeli nie mamy więcej podobnych przypadków to bym poprawił to
> mldonkey zamiast próbować przywracać wsparcie dla takich hacków w
> rc-scripts.

Zgadzam się, że lepiej poprawić mldonkey. Właśnie to zrobiłem, dodatkowo
podbiłem wersję mldonkey do ostatniej 3.1.5 i próbuję przebudować. Niestety,
nie wychodzi to za bardzo, wywraca się komunikatem:

[...]
/usr/bin/ocamlc.opt  -I src/utils/extlib  -I src/utils/cdk  -I
src/utils/bitstring  -I src/utils/lib  -I src/utils/ocamlrss  -I
src/utils/xml-light  -I src/utils/net  -I tools  -I src/daemon/common  -I
src/daemon/driver  -I src/utils/mp3tagui  -I src/config/unix  -I src/gtk2/gui
-I src/gtk2/gui/x11  -I src/gtk2/gui/win32  -I icons/rsvg  -I +lablgtk2  -I
src/networks/gnutella  -I src/networks/gnutella2  -I src/networks/fasttrack
-I src/networks/fileTP  -I src/networks/bittorrent  -I src/networks/donkey -I
+camlp4 -c src/utils/net/terminal.mli
ocamlopt.opt -inline 10    -I src/utils/extlib  -I src/utils/cdk  -I
[...]
File "src/utils/net/terminal.ml", line 188, characters 2-4:
Error: This comment contains an unterminated string literal
File "src/utils/net/terminal.ml", line 188, characters 5-7:
Error: String literal begins here
Makefile:5444: recipe for target 'src/utils/net/terminal.cmx' failed
make: *** [src/utils/net/terminal.cmx] Error 2

A ponieważ ja ocaml-a nie znam zupełnie, muszę powiedzieć PAS :-/

> No i ten przypadek też ładnie pokazuje czemu wszyscy powinni dawno
> przejść na systemd i zapomnieć o shellowych potworkach. ;-)

Systemd ma też swoje wady, które mnie czasami maksymalnie wk... Bo jak
wszystko działa, to jest OK. Ale to dopiero jak się opanuje wszystkie
problemy, bo na początku po instalacji od zera systemu albo jak coś przestaje
działać to dzięki ficzerowi równoległego uruchamiania można nawet nie
zobaczyć, co się wykrzaczyło. Przy SysVInit widać to na bieżąco, bo kolejność
jest taka jak widać. Tylko to trochę dyskusja światopoglądowa. Ja mam na
laptoie systemd, na stacji roboczej SysVInit.