Nie da się zainstalować coreutils/systemd

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Wed Apr 20 11:34:59 CEST 2016

On Tue, Apr 19, 2016 at 18:32:46 +0200, Jacek Osiecki wrote:

> próbowałem zainstalować xtrabackup na serwerze ze starszymi pakietami, m.in. libgcrypt-1.5.0.
> Poldek zechciał zrobić upgrade do libgcrypt-1.6.5-1.x86_64, potem się posypał cały łańcuszek z wymianą połowy systemu ;)

No to robisz just-install libgcrypt-1.6.5-1 i zapominasz o sprawie,
chyba że konfliktuje z obecną wersją. Zapominasz niestety tylko do
momentu, gdy chcesz ten libgcrypt 1.6.5 zaktualizować do nowszego 1.6,
bo wtedy rpm chce nadal wywalić wszystkie, ale znowu prościej ręcznie
zrobić rpm -e libgcrypt-1.6.5-1 --nodeps i ponowić just-install.

Akurat od 1.6.4-2 tutaj masz same biblioteki, bez binarek, więc
konfliktu nie będzie, o ile zmieniły się wszystkie SOVER.

> I byłoby OK, gdyby nie to że po drodze pojawił się udev-core, następnie systemd-units, na koniec sam systemd i???

No cóż, kilka lat temu mówiło się, że Linux cierpi na dependency hell. Od tamtego
czasu zrobiliśmy znaczny postęp.

I jeżeli nie możesz sobie pozwolić na naprawianie nowych błędów w
połowie systemu (ja się zawsze cieszę na myśl o jednoczesnej
aktualizacji apache, php, postgresa, mysqla, glibca, kernela, postfixa i
kilkunastu innych serwerów - w końcu pod wpływem emocji czas dylatuje i
jedna noc może mieć nawet 50 godzin), to ratujesz się j.w. A niestety
one wszystkie zawsze powiązane są jakimś wspólnym libcrap, którego i tak
nie używasz. Oj przydałyby się biblioteki-zaślepki, które tylko
dostarczają odpowiednich symboli z pustymi funkcjami...

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>