dbus-libs-1.10.6-1.i686 + multilib = problem z libgcrypt

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Sat Jan 23 09:49:54 CET 2016

On Tue, 19 Jan 2016, Tomasz Pala wrote:

> [...]
>
> No to skoro nikt się nie podejmuje sprecyzowania, to moja propozycja:
>
> 0. jako że rpm nie umie tego zrobić automatycznie, przyjemność przypada
>    temu, komu to przeszkadza,
> 1. zachowujemy obecne nazewnictwo pakietów (zgodne z upstream, nie
>    robimy tak jak np. Debian z cośtam pakietu libcośtam),
> 2. dla pakietów libcośtam - wydzielamy podpakiety z kolizjami,
>    biblioteki pozostawiając w libcośtam,
> 3. dla pakietów cośtam - wydzielamy biblioteki do cośtam-libs.
>
> Zatem w tym przypadku - należy stworzyć podpakiet tools.

AFAIK to zawsze tak robiliśmy, dopóki ktoś nie wymyślił że rpm sobie
poradzi z niektórymi plikami, co jak widać nie do końca działa.
Nie widzę żadnych przeciwwskazań, możesz poprawiać paczki na których
rpm dostaje czkawki.

--
Jan Rękorajski                    | PLD/Linux
SysAdm | baggins<at>pld-linux.org | http://www.pld-linux.org/