64-bitowe binarki w /usr/lib

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Thu Jul 6 11:54:47 CEST 2017

On Tue, Jul 04, 2017 at 14:08:23 +0200, Tomasz Pala wrote:

> Applications which use /usr/libexec in this way must not also use
> /usr/lib to store *internal* binaries, though they may use /usr/lib for
> the other purposes documented here.

A tak w ogóle - przecież ręcznie tam się na codzień nie grzebie. Równie
dobrze można powiedzieć, że manuale mają nadmiarowe katalogi, bo
przecież rozdział określony jest w nazwie samego pliku.

> Pytanie właśnie brzmi, czy na prawdę RÓWNIE dobrze. Jak dotrę do swojego
> repo to poszukam, gdzie walczyłem ze zmiennym %_libdirem, bo _wydaje_ mi
> się, że tam właśnie libexec byłby znacznie prostszy i adekwatny.

Zastosowania libexec:

http://git.pld-linux.org/gitweb.cgi?p=packages/cups.git;a=commit;f=cups.spec;h=82f3f07459cc1fa0981c59da4e22de033efcf197
http://git.pld-linux.org/gitweb.cgi?p=packages/etckeeper.git;a=commit;f=etckeeper.spec;h=1703fc6b46417800f74638f67593c9117c6b755a (+poldek)
http://git.pld-linux.org/gitweb.cgi?p=packages/jpcap.git;a=commitdiff;h=bbbeba182f7c4f8f583df8489bb6cf402d804f95
- tu nawet znalazłem jeszcze poprawniejszą definicję z %{_exec_prefix}/lib
http://git.pld-linux.org/gitweb.cgi?p=packages/statifier.git;a=commit;f=statifier.spec;h=d287de3bcc4e72106fd0e235d03d4bad65eb8d15
http://git.pld-linux.org/gitweb.cgi?p=packages/vlc.git;a=commit;f=vlc.spec;h=7bbf8fdf734a038b79f438860964d6c0070a17b8
- to już w ogóle hardcore, a %{_prefix}/lib cleanup for x86_64 widnieje w TODO.

Jak dla mnie to jest wystarczające, ale jest jeszcze jedno uzasadnienie,
wskazane już bezpośrednio w commicie:

http://git.pld-linux.org/gitweb.cgi?p=packages/FHS.git;a=commitdiff;h=d49d853dc96ef5cd1a7d7f8f900577608a38be03

--
Tomasz Pala <gotar at pld-linux.org>