PLD systemd i mdadm

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Wed Sep 27 23:16:37 CEST 2017

On Wed, Sep 27, 2017 at 21:20:14 +0200, stacho wrote:

> Hmm, nie wiem, co go składa, dlatego pytam.

No to nie kernel, bo to byś musiał sobie sam zrobić, więc byś wiedział;)
geninitrd jak przed chwilą wspomniałem, chyba nie składa /home. To
możesz sprawdzić w maintenance (cat /proc/mdadm).

> Do tej pory robiłem mdadm --create .....
> Następnie: mdadm --detail --scan >>/etc/mdadm.conf
> Dodany wpis do /etc/fstab i działalo.

Pfff... filmów się naoglądał i chce, żeby zawsze mu działało;)

W takim razie wg mnie nie ma NIC, co miałoby tę macierz złożyć - bo to
się odbywało po staremu w /etc/rc.d/rc.sysinit.

> Niestety brak czasu na takie próby, serwer jutro jedzie do klienta.

Na szybko - albo sprawdź te unity i rule, albo sobie ręcznie dopisz do
initrd składanie tego, co mu tam brakuje. Ewentualnie zamiana geninitrd
na dracuta, ale mnie osobiście dracut nie przekonuje, a w razie awarii
cholernie ciężko się przebić przez niego do jakiegoś shella.

Chyba że ktoś zna metodę, aby w systemie z systemd dracut nie używał
systemd w swoim initramfsie?

--
Tomasz Pala <gotar at pld-linux.org>