Kernel 4.19.0 a SMB/CIFS

Łukasz Maśko ed at yen.ipipan.waw.pl
Thu Nov 1 21:24:01 CET 2018

Po aktualizacji kernela do 4.19 przestało mi działać montowanie zasobów samby
z moich serwerów (Zyxel NSA325). Na poprzednich kernelach nie mam z tym
żadnego problemu. W logu mam takie cosie:

lis 01 20:41:11 laptok kernel: CIFS VFS: vers=1.0 (cifs) mount not permitted
when legacy dialects disabled

Problem jest taki, że parametr modułu cifs kernela disable_legacy_dialects nie
działa - znaczy, bez względu na to, jaką wartość mu podam, powyższy błąd się i
tak pojawia. W tym kernelu podobno było dużo zmian, ale nie wiem, czy akurat o
takie zmiany chodziło. Czy ktoś może to potwierdzić?