KDE4 and KDE3 going away

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Fri Mar 1 14:05:20 CET 2019

Jan Rękorajski wrote:
> Nie patrz na to co jest w th-main tylko na to co jest w th-test.
> Jak nowe biblioteki przejdą z test do main to stare znikną i się
> zależnośći rozjadą.

> Może i się buduje, ale nie jest w stanie exiv2 0.27 wykryć, żaden z tych
> pakietów nie jest.

Problem z exiv2 jest chyba spowodowany kwestią wielkości liter (Exiv2 vs.
exiv2) w nazwach pakietów podawanych w plikach cmake'a. Wg dokumentacji
do funkcji find_package():

    The command searches for a file called <name>Config.cmake or
    <lower-case-name>-config.cmake for each name specified.

Pakiety z kde4 szukają Exiv2, a tymczasem u nas jest:

$ ls /usr/share/exiv2/cmake/
exiv2Config-pld.cmake  exiv2Config.cmake

i find_package(Exiv) nie dopasowuje ich do powyższych wzorców.

Można by było poprawić to raz w exiv2, ale nie wiem czy się coś innego
przy okazji nie rozjedzie, więc poprawiłem to w pakietach kde4-*, które
wskazałeś.

Przy okazji, plik exiv2Config.cmake wydaje się być błędnie wygenerowany
i na tyle, na ile rozumiem cmake'a, nie pozwala na kompilację. Natomiast
ten exiv2Config-pld.cmake jest ok, ale go cmake nie wykrywa, więc
podmieniłem mu nazwę na exiv2Config.cmake. Jak ktoś ogarnia cmake'a
bardziej, to niech rzuci okiem czy nie można tego lepiej zrobić.

Zobacz proszę czy te poprawki coś pomogły i co teraz go boli.

Co do problemów kde4-kdebase-workspace z dbusem, to postaram się na to
spojrzeć i spróbować poprawić.