[New Spec] geany-plugins

Jan Rękorajski baggins at pld-linux.org
Sun May 17 08:51:24 CEST 2020

On Tue, 28 Apr 2020, Krzysztof Mrozowicz wrote:

> Cześć,

> wielkie dzięki za zajęcie się moim specem! Widzę, że przejrzałeś go
> dokładnie :)
> Mam w związku z Twoimi zmianami kilka pytań:
> 1. Czy usunąłeś podpakiet devel bo nie spodziewasz się aby ktokolwiek go
> potrzebował?

Tak, zresztą nie ma sensu robić podpakietu devel, jeśli są tam tylko
pliki .so czy .la.

> 2. Widzę, że dodałeś podpakiet multiterm - to w sumie nie pytanie, ale
> skoro on się zbudował na builderach, jak i trzy (jeśli mnie pamięć nie
> myli) inne pakiety, które mi się nie budowały, to popracuję nad
> odszukaniem brakujących zależności i dodam je do speca.
> 3. Czy dodawanie, przykładowo,  %attr(755,root,root) przed
> %{_libdir}/*.so.*.*.* ma sens jeśli w tej samej sekcji, dwie linijki
> wyżej jest %defattr(644,root,root,755)?

Tak, defattr mówi - dla plików domyślnie 644, dla katalogów 755. Więc
jeśli plik ma mieć coś innego niż 644 to trzeba dodać mu %attr.

> 4. %ghost - o ile rozumiem dokumentację, ta dyrektywa powoduje, że pliki
> stojące za nią, nie są włączane do pakietu, choć wchodzą do listy plików
> dostarczanych przez pakiet:

Jak najbardziej

>      %attr(755,root,root) %{_libdir}/*.so.*.*.*
>      %attr(755,root,root) %ghost %{_libdir}/*.so.0
>
> W powyższym przypadku do pakietu dodajemy wszystkie pliki *.so* z
> wyłączeniem *.so.0. Dlaczego?

Bo to symlink który będzie przegenerowany za każdym razem jak odpalisz ldconfig.
rpm trzyma w pakiecie daty modyfikacji / utworzenia pliku a
pzegenerowanie to zmieni i przy weryfikacji pakietów (rpm -V) rpm by
marudził że się czas nie zgadza.

--
Jan Rękorajski                    | PLD/Linux
SysAdm | baggins<at>pld-linux.org | http://www.pld-linux.org/