Pytanie o soft do statystyk sieci

Paweł Kośka pawel at viop.pl
Tue Nov 30 11:20:59 CET 2021

wt., 23 lis 2021 o 14:55 Jacek Osiecki <josiecki at silvercube.pl> napisał(a):

> Przydałoby mi się coś, co by mogło pokazać jak np. w przeciągu ostatnich
> 30 sekund wyglądała średnia ilość pakietów na sekundę i bitów na sekundę z
> podziałem na poszczególne lokalne adresy IP i porty. Nijak nie widzę czegoś
> takiego, jakoś sobie radzę odpalając na szybko iptraf… no ale nie tędy
> droga.
> Generalnie to wręcz przydałoby mi się to w jakichś plikach, które mógłbym
> monitorować (np. nagiosem) i rzucać alertami…
>
> Jakieś pomysły?

U mnie pierwsza myśl to Netflow + jakaś wizualizacja

W zakładkach przeglądarki mam to:
https://www.ntop.org/
https://gitlab.com/thart/flowanalyzer
https://www.siriussecurity.nl/blog/2015/6/29/visualizing-netflow-data

Niestety sam nie pomogę, bo moja przygoda z netflow skończyła się na tym
jak zabiłem router ubiquiti gdy to testowałem.
(chociaż wiem że zrobiłem błąd w konfiguracji i to nie netflow był powodem
awarii ;) )

Polecam poszperać na githubie/gitlabie itp. w poszukiwaniu
netflow/ipfix/sflow

Jak coś fajnego znajdziesz, daj znać oczywiście :D

Paweł